Guerssen Records celebra 30 anys rescatant joies musicals perdudes de l'oblit

El segell lleidatà, referent mundial en arqueologia sonora, ho celebra amb una festa i un concert exclusiu de Los Negativos a la seva ciutat natal

Antoni Gorgues de Guerssen Records Lleida
00:00
COPE Lleida

260326-entre Antoni Gorgues-Guerssen

Ricard Álvarez

Lleida - Publicado el

3 min lectura14:37 min escucha

Fa tres dècades, Antoni Gorgues va decidir a Lleida que el món necessitava tornar a escoltar tresors sonors que el temps havia deixat a la pols del desconeixement. Així va néixer Guerssen Records, un segell discogràfic que avui és un referent mundial per als amants de la psicodèlia, el garatge i l'arqueologia musical. Ara, la discogràfica celebra els seus 30 anys de vida recuperant maquetes inèdites i amb una gran festa a casa, a Lleida, el pròxim 28 de març.

Una passió feta negoci

Antoni Gorgues, fundador de Guerssen, ha admès en una entrevista al programa 'Herrera a COPE Lleida' amb Ricard Alvarez que mai no hauria imaginat arribar fins aquí. "No m'hauria imaginat que 30 anys després estaria dedicant-me al mateix", ha confessat. Va començar com una afició, sense un pla empresarial, en el pitjor moment de la indústria discogràfica. Mirant enrere, es veu a si mateix com un "pardillo total", una imatge que ara recorda amb una barreja de vergonya i afecte.

És una satisfacció molt gran poder aportar el teu gra de sorra perquè aquelles gravacions històriques i artísticament molt bones no hagin quedat en l'oblit per sempre"

Després de més de 800 àlbums publicats, la satisfacció més gran per a Gorgues és doble. D'una banda, l'emoció de descobrir una gravació inèdita, com un disc de rock psicodèlic gravat per uns adolescents de 15 anys el 1969, del qual només es van fabricar 80 còpies per a familiars. D'altra banda, la satisfacció de reeditar àlbums icònics com el debut de Los Negativos, que compleix 40 anys i que va ser clau en la seva formació musical.

El vinil en un món digital

En plena era digital, Guerssen continua apostant pel format físic, especialment el vinil, perquè, segons Gorgues, ofereix un plus. "És una experiència no només acústica, sinó amb tots els sentits", ha explicat. Per al fundador del segell, l'objecte físic permet assaborir la música mentre es llegeixen les lletres, es mira el disseny i es descobreix la història del grup a través del llibret interior, transportant l'oient a una altra època.

És una experiència no només acústica, sinó amb tots els sentits"

Tot i la seva ferma defensa del vinil, Gorgues ha aclarit que el segell s'ha adaptat als nous temps i també explota el mercat digital i la llicència de cançons per a televisió i altres usos. No obstant això, ha remarcat que la seva visió i la seva passió principal continuen centrades en l'edició física: "és el que ens mou de veritat". Des de la seva oficina a Lleida, envien discos a tots els continents, sorprenent a molts que descobreixen que el segell opera des d'una ciutat petita.

Una celebració única a Lleida

El 30è aniversari de Guerssen tindrà el seu punt àlgid el dissabte 28 de març a Lleida. La jornada començarà amb una xerrada al Museu Morera, seguida de la projecció del documental de Los Negativos. La celebració culminarà a la nit, al Cafè del Teatre, amb un concert exclusiu de la mítica banda, que interpretarà íntegrament el seu primer àlbum. "Serà un concert únic", ha avançat Gorgues, ja que comptarà amb convidats especials i un trio de corda en algunes cançons, un format que "no han fet mai ni faran mai més".

Este contenido ha sido creado por el equipo editorial con la asistencia de herramientas de IA.

Temas relacionados

Escucha en directo

En Directo COPE LLEIDA

COPE LLEIDA

Herrera en COPE

Herrera en COPE

Con Carlos Herrera

Lunes a viernes de 06:00h a 13:00h

Programas

Último boletín

5:00H | 26 MAR 2026 | BOLETÍN

Boletines COPE
Tracking