La Diputació de Lleida implanta la intel·ligència artificial per reduir els tràmits a quatre mesos

L'ens provincial incorporarà 131 treballadors enguany i un nou gestor d'expedients per accelerar la concessió d'ajuts als municipis de la demarcació

Parlament del president Joan Talarn de la Diputació de Lleida durant la trobada amb mitjans de comunicació

Ricard Alvarez

Parlament del president Joan Talarn de la Diputació de Lleida durant la trobada amb mitjans de comunicació

Ricard Álvarez

Lleida - Publicado el

1 min lectura

La Diputació de Lleida ha anunciat el seu objectiu de reduir els tràmits administratius durant aquest mandat. En la trobada anual amb mitjans de comunicació, a la qual ha assistit Ricard Alvarez de COPE Lleida, el govern provincial ha explicat que està implementant un nou gestor d'expedients basat en intel·ligència artificial per accelerar la gestió d'ajuts, amb l'objectiu de reduir-los a un termini d'entre tres i quatre mesos.

El president, Joan Talarn, ha subratllat que aquesta millora anirà acompanyada d'una estabilització "molt gran" de personal, que ha permès reduir la interinitat del 40% al 10%. A més, ha anunciat que aquest divendres s'hi incorporaran 64 nous treballadors, que se sumen als 67 funcionaris que ja han entrat enguany, per "ser més àgils i poder ajudar els municipis de la demarcació".

Un NOU gestor per simplificar processos

El vicepresident primer, Agustí Jiménez, ha detallat que l'eina pretén minimitzar tràmits burocràtics "que ara tenen un circuit molt farragós perquè passen per molts departaments". Segons ha explicat Talarn, prèviament s'ha fet una anàlisi de "tots els processos per simplificar-los i tecnificar-los" durant el mandat actual.

Tot i que l'objectiu és resoldre les subvencions directes en tres o quatre mesos, Jiménez ha matisat que és "complicat definir una temporalitat exacta" de manera genèrica, ja que "els expedients són molt diferents en cada àrea" i els terminis finals depenen de la seva complexitat.

Complicat definir una temporalitat exacta"

Agustí Jiménez

Vicepresident primer de la Diputació de Lleida

El president i diferents regidores i regidors de la Diputació de Lleida durant la trobada amb mitjans de comunicació

Ricard Alvarez

El president i diferents regidores i regidors de la Diputació de Lleida durant la trobada amb mitjans de comunicació

Acord pel pressupost

En un altre ordre de coses, Joan Talarn (ERC) ha valorat "molt positivament" el suport de Junts Impulsem al pressupost per al 2026, destacant la "bona entesa" amb el principal grup a l'oposició. "Crec que la voluntat d'aquesta casa, més enllà de les diferències polítiques [...], és treballar pel territori, per treballar per cada un dels municipis", ha afegit el president.

La voluntat d'aquesta casa és treballar pel territori"

Joan Talarn

President de la Diputació de Lleida

Este contenido ha sido creado por el equipo editorial con la asistencia de herramientas de IA.

Temas relacionados

Escucha en directo

En Directo COPE LLEIDA

COPE LLEIDA

Herrera en COPE

Herrera en COPE

Con Carlos Herrera

Lunes a viernes de 06:00h a 13:00h

Programas

Último boletín

5:00H | 23 ENE 2026 | BOLETÍN

Boletines COPE
Tracking