L'Èxit Forjat a Foc Lent: Mar Palacín (Betty's Baked) Converteix una Passió en l'Obrador de Rebosteria Personalitzada Més Legal de Ponent

Mar Palacín, l'ànima de Betty's Baked, comparteix a COPE Lleida el seu viatge d'emprenedoria, des dels pastissos casolans a un obrador totalment legalitzat a Torrefarrera, especialitzat en la reposteria artesana i personalitzada. Una història de paciència, burocràcia superada i molt de sabor lleidatà que triomfa a xarxes socials i fires com la Fira Mos.

Mar Palacin al stand de Betty's Baked en una fira
00:00
COPE Lleida

Entrevista a Mar Palacin de Betty's Baked a COPE Lleida amb Ricard Alvarez

Ricard Álvarez

Lleida - Publicado el

5 min lectura11:32 min escucha

De la Cuina Domèstica a l'Empresa: L'Inici d'una Dolça Aventura a Ponent  

L'entrevista a COPE Lleida amb Ricard Álvarez va destapar la fascinant història de Mar Palacín i la seva marca, Betty's Baked. El que molts poden veure com un negoci de rebosteria més, amaga al darrere un procés d'emprenedoria que és un clar exemple de dedicació, visió de futur i, sobretot, una ferma aposta per la legalitat i la qualitat artesana. La passió per la rebosteria de Mar no va néixer en una escola de cuina, sinó en el cor de la seva llar, fent "coses a casa pels nens" i, especialment, encarregant-se dels postres en les trobades futbolístiques del seu fill. Aquestes ocasions informals van ser la llavor: els pares de l'equip van començar a demanar-li pastissos i galetes.

"Realment, sí que vau ser una mica els que em vau motivar, d'alguna manera, em vau donar aquesta confiança perquè jo arrenqués" sobre el primer encàrrec.

Mar Palacín

Betty's Baked

La fita que va marcar el salt a la professionalització, però, va ser un encàrrec significatiu. La dona de Ricard Álvarez, l'Edurne, va ser de les primeres a confiar seriosament en el talent de Mar, demanant-li un pastís per una comunió. Aquest moment va ser crucial, atorgant-li la confiança necessària per a plantejar-se l'activitat de manera professional. "Realment, sí que vau ser una mica els que em vau motivar, d'alguna manera, em vau donar aquesta confiança perquè jo arrenqués", reconeix Palacín. La demanda creixent va fer evident que el que fins aleshores era un hobby s'havia convertit en un negoci potencial.

Pastis personalitzat per la Mar Palacin a Betty's Baked

Mar Palacin

Pastis personalitzat per la Mar Palacin a Betty's Baked

L'Obrador Legal a Torrefarrera: Batalla Contra la Burocràcia  

L'element que diferencia l'aposta de Betty's Baked no és només la qualitat del producte, sinó l'absoluta legalitat del seu obrador. Mar Palacín va entendre des del primer moment que, en jugar amb la salut de la gent, no hi havia lloc per a les mitges tintes. "Estàs jugant amb la salut de la gent, no te pots arriscar que alguna vegada pot passar alguna cosa i tu tens que poder respondre", afirma.

Pastís fet per Betty's Baked (Mar Palacin)

Ricard Alvarez

Pastís fet per Betty's Baked (Mar Palacin)

Aquesta responsabilitat va portar a una decisió ambiciosa: transformar un espai del seu garatge a Torrefarrera en un obrador modern i legalitzat. Un procés que, tal com relata l'emprenedora, va ser llarg i desesperant. Iniciant els tràmits amb un enginyer i un projecte ben definit l'any 2019, la pandèmia de la COVID-19 va paralitzar-ho tot. Les inspeccions municipals i els llargs procediments burocràtics van fer que Mar Palacín no obtingués totes les llicències i el registre sanitari necessari fins al 2023, quatre anys després d'engegar la maquinària.

Aquesta dilatació en el temps, tot i ser frustrant, no va suposar un punt de no retorn gràcies al fet que Palacín mantenia la seva feina principal. Això li va permetre "el luxe que això se dilatés una mica amb el temps". Tot i això, no dubta a assenyalar la lentitud del procés: "entenc perfectament a d'altra gent... que se desesperin, perquè realment tot és molt lent i és molt desesperant". La seva experiència subratlla els obstacles que han de superar els autònoms i emprenedors a Catalunya per formalitzar negocis basats en la producció alimentària des de casa, especialment quan es tracta de complir amb tota la normativa sanitària. Avui, però, Betty's Baked opera des d'un obrador legal amb totes les inspeccions al dia, un fet que garanteix la màxima qualitat i seguretat als seus clients.

El nom, Betty's Baked, té un origen nostàlgic i molt humà. Procedeix d'unes cafeteries tipus tea rooms a Anglaterra, anomenades "Bettys", que Palacín va descobrir en viatges familiars. L'estil, els pastissos i l'ambient d'aquests salons la van captivar. D'aquí va sorgir el cartell de "Betis House" i, finalment, la combinació amb el terme anglès per "fornejat" (Baked), creant un nom comercial memorable i amb història.

Càtering de rebosteria de Betty's Baked

Mar Palacin

Càtering de rebosteria de Betty's Baked

ReBosteria per Encàrrec: L'Ànima de la Personalització i el Triomf a Fires  

El model de negoci de Betty's Baked se centra exclusivament en la pastisseria per encàrrec i personalitzada. Aquesta és la clau de la seva diferenciació en un mercat competitiu. L'obrador de Mar no està obert al públic per a una compra immediata, sinó que funciona íntegrament a través de canals digitals (pàgina web, Instagram, TikTok) i contacte directe amb el client. "No tinc res preparat perquè tot és per encàrrec, és la gràcia, no?, que el faig especialment per a tu, de principi a final", explica Mar.

La personalització va més enllà de la decoració. S'inicia amb el diàleg amb el client per entendre la persona que rebrà el producte, els seus gustos i l'ocasió que se celebra. "Aquell pastís no tindrà res personal de la persona que l'ha de rebre. No té ànima," diu Mar sobre els productes industrials. Betty's Baked, en canvi, injecta l'ànima a cada creació, incorporant detalls de la vida o la professió del destinatari, com ho demostra l'exemple del pastís de jubilació d'una mestra amb detalls de pissarra i colors.

Aquesta filosofia artesana i de detall no ha passat desapercebuda. La Diputació de Lleida va incloure Betty's Baked a la seva marca de qualitat "Gust de Lleida", donant-li l'oportunitat de participar en esdeveniments de gran format com la recent Fira Mos (substituta de l'antiga Fira de Sant Miquel) o la Fira del Torró d'Agramunt. Per a una empresa que opera principalment en línia, la presència física a fires és vital per establir un contacte directe amb el client potencial, oferint productes com les seves populars cookies i brownies, i alhora presentar el seu ventall de pastissos personalitzats. Mar Palacín es mostra extremadament satisfeta i agraïda amb l'experiència a Fira Mos, destacant-ne la bona organització i la seva disposició a repetir: "Estic molt agraïda, a Gust de Lleida, que ens hagués inclòs amb aquesta marca i que ens donés l'oportunitat d'anar a Fira Mos".

"Estic molt agraïda, a Gust de Lleida, que ens hagués inclòs amb aquesta marca i que ens donés l'oportunitat d'anar a Fira Mos"

Mar Palacin

Betty's Baked

En definitiva, l'evolució de Betty's Baked és un testimoni de com la passió per un ofici, combinada amb la professionalitat de complir amb tots els requisits legals i una estratègia de negoci centrada en l'experiència de l'usuari (en aquest cas, la personalització extrema del dolç), pot portar un petit obrador de Ponent a convertir-se en un referent de la rebosteria artesanal a Lleida. El seu compromís amb la qualitat és el segell que garanteix el seu creixement i èxit continuat.

Temas relacionados

Escucha en directo

En Directo COPE LLEIDA

COPE LLEIDA

Programas

Último boletín

02:00 H | 2 NOV 2025 | BOLETÍN

Boletines COPE
Tracking