Impuls al Comerç de Proximitat de Lleida: Ajuts de 150.000€ i Innovació Tecnològica

L'Ajuntament de Lleida accelera la transformació del comerç local amb una injecció de 150.000€ en ajuts directes per a obertures i reformes. La regidora Pilar Bosch destaca l'aposta per la digitalització i la formació, revertint la tendència global per garantir la vitalitat del teixit comercial en barris clau i espais singulars de la ciutat.

Pilar Bosch i Ricard Alvarez en un moment de l'entrevista a COPE Lleida
00:00
COPE Lleida

Entrevista a COPE Lleida de la regidora Pilar Bosch amb Ricard Alvarez.

Ricard Álvarez

Lleida - Publicado el

4 min lectura

Lleida es Reafirma en el seu Compromís amb el Teixit Comercial Local  

El comerç de proximitat és molt més que una simple transacció econòmica. Aquesta és la premissa que va posar sobre la taula la regidora de Promoció de Ciutat de l'Ajuntament de Lleida, Pilar Bosch, durant una recent entrevista a COPE Lleida amb Ricard Alvarez, subratllant el seu paper com a pilar cultural i social indispensable per a la ciutat. La regidoria, que engloba àrees tan vitals com la Cultura, la Promoció Econòmica i el Turisme, ha enfocat els seus esforços a impulsar iniciatives que no només busquen la supervivència del comerç local, sinó la seva adaptació i creixement en el complex panorama actual.

Lleida, amb un govern municipal compromès, ha destinat una inversió d'1,5 milions d'euros en el comerç de proximitat en els últims temps, una xifra que parla per si mateixa de la importància estratègica que se li atorga a aquest sector. Un dels programes més destacats, i que demostra aquest compromís ferm, és l'obertura d'una nova línia d'ajuts per a comerços. Després d'una reeixida convocatòria l'any passat, on es van concedir més de 30 ajuts que van propiciar 11 noves apertures comercials, enguany la dotació s'ha incrementat fins als 150.000 euros. Aquests ajuts, que poden arribar fins als 5.000 euros per establiment, s'orienten específicament a finançar noves obertures o la millora i reforma dels locals ja existents. L'objectiu és clar: estimular la presència comercial en àrees de baixa densitat, com ara Mariola o Mangranés, i revitalitzar espais considerats singulars i de gran atracció, com la Rambla de Ferran i el Centre Històric de Lleida.

Espai d’Innovació del Comerç de Lleida

Paeria Lleida

Espai d’Innovació del Comerç de Lleida

La Innovació i la Digitalització: El Present del Comerç Lleidatà  

La transformació digital no és una opció, sinó una necessitat imperiosa per al comerç de proximitat. En un context on les grans superfícies i el comerç electrònic dominen, els comerciants locals han de sumar la tecnologia com a aliada, i no veure Internet com una amenaça. En aquest sentit, la creació de l'Espai d’Innovació del Comerç esdevé una peça clau d'aquesta estratègia de promoció econòmica. Aquest espai no només serveix com a aparador de les últimes eines tecnològiques aplicables al sector, sinó com un centre de formació contínua.

Amb una cadència de quatre cursos mensuals, els comerciants de Lleida tenen accés a coneixements pràctics i actualitzats. Es tracta d'aprendre a utilitzar eines que ja formen part del present, com ara les tècniques d'email màrqueting efectiu, l'ús de la impressió 3D per a prototips o decoració, i la implementació de chatbots com a assistents comercials. Aquesta professionalització, a més, es reforça amb l'ajut a les associacions de comerciants per a la contractació de dinamitzadors, una tasca que ha recaigut en Pimec i que busca generar un major atractiu en els barris a través de l'acció col·lectiva i coordinada dels comerciants. La dinamització és vital per a fomentar la vida als carrers i, en última instància, les compres.

Un Model de Ciutat Basat en la Proximitat i la Identitat  

La visió de la regidora Bosch per a Lleida s'emmarca en el concepte de la "ciutat dels 15 minuts", on els serveis essencials i el comerç de primera necessitat (fleca, carnisseria, peixateria, etc.) estiguin a l'abast dels ciutadans en tots els barris. Aquesta idea de la proximitat no és només una qüestió de comoditat, sinó una qüestió de model de vida. Les ciutats amb un teixit comercial fort són ciutats vives, segures i amb identitat pròpia, un contrast clar amb les imatges de baixos tancats que es veuen a moltes urbs nord-europees.

Per aconseguir-ho, a banda dels ajuts, s'està treballant en la dinamització transversal de la ciutat. La combinació d'oferta cultural, patrimonial, turística, comercial i restauradora ha demostrat ser un èxit en zones com la Zona Alta i s'espera replicar l'impacte en la revitalització del Centre Històric i la zona de Rambla Ferran. La reobertura d'espais d'atracció com el Museu Morera, que va acollir 40.000 visitants només el primer any, i la posada en valor d'elements històrics com les adoberies, són motors que porten visitants —tant locals com de fora— que posteriorment generen activitat en el comerç i la restauració.

Finalment, la regidora va fer una crida a la ciutadania, recordant que cada acte de compra és, en essència, un "vot" per la realitat que es vol construir. Apostar pel comerç de proximitat significa apostar per l'agricultura local, pel teixit social i per una ciutat més vibrant i humana. Aquests ajuts, disponibles fins a finals de mes per a les zones prioritàries, són una oportunitat d'or perquè els empresaris locals s'uneixin a aquesta onada de renovació i transformació, garantint que la màgia de la botiga de barri continuï sent una realitat.

Temas relacionados

Escucha en directo

En Directo COPE LLEIDA

COPE LLEIDA

La Linterna

La Linterna

Con Ángel Expósito

Lunes a viernes de 19:00h a 23:30h

Programas

Último boletín

18:00 H | 9 OCT 2025 | BOLETÍN

Boletines COPE
Tracking