Palau acusa el PSC de crear "poti potis" per evitar debatre el model social de Lleida

El líder del PP a la Paeria critica la gestió dels albergs i acusa l'alcalde de fer anuncis 'com les piles de Duracel' per no afrontar els problemes reals

Xavi Palau, PP Lleida
00:00
COPE Lleida

260205-entre Xavi Palau-PP Lleida

Ricard Álvarez

Lleida - Publicado el

2 min lectura10:25 min escucha

Xavi Palau, cap de l'oposició a l'Ajuntament de Lleida i líder del PP, ha criticat durament la gestió del govern del PSC en una entrevista al programa 'Herrera a COPE Lleida' amb Ricard Alvarez. Palau ha acusat els socialistes de crear un "poti poti" de mocions per eludir el debat sobre el model d'inclusió social, arran de la proposta del seu partit per aturar els nous albergs i consultar la ciutadania.

La consulta ciutadana, al centre del debat

Palau ha explicat que la seva moció al ple de divendres passat demanava dos punts clars: "aturar el projecte i preguntar a la gent". Tot i això, ha lamentat que la proposta fos rebutjada amb els vots en contra de PSC, Esquerra i Comú. Segons el líder popular, "el que van provocar és una barreja de debats [...] per votar en contra de la nostra moció".

A més, ha recordat que a l'octubre del 2024 el seu grup ja va presentar una moció per "debatre sobre el model d'inclusió social a Lleida", crear una taula de treball i engegar un "procés de participació real", que també va ser desestimada. Per a Palau, aquesta negativa demostra que el govern socialista "no vol preguntar a la gent", ja que van rebutjar la iniciativa.

Estan utilitzant el dolor de les víctimes"

Xavi Palau

Cap de l'oposició i líder del PP a Lleida

Crítiques al 'poti poti' de serveis als albergs

Palau ha estat especialment crític amb la proposta d'unificar serveis, qualificant-la de "poti poti de serveis", i ha qüestionat com es poden barrejar recursos per al sensellarisme amb un centre per a dones maltractades. El líder del PP acusa el govern d'usar un discurs sensible per silenciar l'oposició: "Estan utilitzant el dolor de les víctimes, estan utilitzant un discurs feminista [...] per intentar callar-nos".

Ha argumentat que és "jurídicament impossible" que la identitat d'una dona maltractada es faci pública en un centre d'aquestes característiques. "Ningú en el seu sa judici faria pública la seva identificació", ha sentenciat, acusant el govern de saber-ho perfectament i d'utilitzar-ho com a arma llancívola.

Anuncis i més anuncis, com les piles de Duracel"

Xavi Palau

Cap de l'oposició i líder del PP a Lleida

Anuncis 'per no afrontar la realitat'

Sobre els anuncis de l'equip de govern d'aquest dimarts, Palau els ha qualificat de "parany". Considera que, després d'un mes, l'únic canvi real ha estat el del cap de gabinet. Ha criticat la creació de nous "comissionats" per concloure que el govern socialista fa "anuncis i més anuncis, com les piles de Duracel, però la ciutat no aguanta per a més anuncis".

El dirigent popular ha afirmat que l'alcalde "no parla de la seguretat, no parla de la dignificació dels espais públics, no parla de la guetització dels barris i no parla de la neteja de la ciutat", problemes que, segons ell, són els que realment arrossega Lleida.

Finalment, Xavi Palau ha assegurat que el PP arribarà "fins al final amb accions legals" i ha confirmat que presentaran al·legacions als pressupostos i als projectes dels albergs. Ha acabat assenyalant que hi ha "barris de primera i barris de segona" i que les propostes del seu partit són les que "guanyaran les eleccions", motiu pel qual, afirma, la resta de partits "tenen por".

Este contenido ha sido creado por el equipo editorial con la asistencia de herramientas de IA.

Temas relacionados

Escucha en directo

En Directo COPE LLEIDA

COPE LLEIDA

Programas

Último boletín

13:00H | 8 FEB 2026 | BOLETÍN

Boletines COPE
Tracking