El bisbe Daniel Palau entra en dues comissions clau de l'episcopat espanyol

El prelat lleidatà s'incorpora als òrgans de Doctrina de la Fe i Mitjans de Comunicació en la seva primera participació a l'assemblea dels bisbes espanyols

El bisbe de Lleida, Daniel Palau, a les comissions de la Conferència Episcopal Espanyola

Bisbat de Lleida

El bisbe de Lleida, Daniel Palau, a les comissions de la Conferència Episcopal Espanyola

Ricard Álvarez

Lleida - Publicado el

1 min lectura

El bisbe de Lleida, Mons. Daniel Palau Valero, ha entrat a formar part de les comissions episcopals per a la Doctrina de la Fe i Mitjans de Comunicació Social de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE). La decisió s'ha pres en el marc de la 128a Assemblea Plenària dels bisbes espanyols, celebrada aquesta setmana a Madrid, que ha suposat la primera participació del bisbe Daniel en aquesta trobada des de la seva ordenació.

Cal destacar que els bisbes emèrits de Lleida, Salvador Giménez i Joan Piris, també continuen formant part de la Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació Social, reforçant la presència lleidatana en aquest organisme.

Impuls a la sinodalitat a les diòcesis

Un dels temes principals que ha abordat l'Assemblea ha estat l'aplicació de la sinodalitat a les diòcesis. Els bisbes han estudiat les propostes presentades pel bisbe de Solsona i referent sinodal de la Conferència Episcopal, Francesc Conesa, per impulsar la participació de la comunitat en el dia a dia de les diòcesis.

L'objectiu és experimentar pràctiques i estructures renovades perquè la vida de l'Església sigui més sinodal, en coherència amb el document final de l'Assemblea Sinodal. En aquesta línia, s'ha proposat la creació d'equips sinodals a les diòcesis i la consolidació de la figura dels referents sinodals, ja presents a gairebé tot el territori.

Reparació a les víctimes d'abusos

D'altra banda, durant la trobada, els bisbes també han conegut l'informe anual de la Comissió Assessora del Pla de Reparació Integral a menors i persones equiparades en drets, víctimes d'abusos sexuals (PRIVA).

Este contenido ha sido creado por el equipo editorial con la asistencia de herramientas de IA.

Escucha en directo

En Directo COPE LLEIDA

COPE LLEIDA

Programas

Último boletín

13:00 H | 23 NOV 2025 | BOLETÍN

Boletines COPE
Tracking