Sergi Pelegrí dimiteix com a alcalde d’Arbeca després de la seva detenció per presumpta agressió

Sergi Pelegrí ha presentat la seva renúncia com a alcalde d’Arbeca tres dies després de ser detingut per una presumpta agressió a la seva exparella i resistència a l’autoritat. La crisi política obre un nou escenari al consistori.

El tinent d'alcalde d'Arbeca, Francesc Roset, durant la sessió plenària.

Anna Berga

El tinent d'alcalde d'Arbeca, Francesc Roset, durant la sessió plenària.

Ricard Álvarez

Lleida - Publicado el

3 min lectura

Crisi institucional a Arbeca: Sergi Pelegrí deixa l’alcaldia enmig de la polèmica  

La renúncia de Sergi Pelegrí com a alcalde d’Arbeca ha sacsejat la política local en una setmana marcada per la commoció i les reaccions en cadena. El batlle, que va ser detingut la matinada de divendres a dissabte passat per una presumpta agressió a la seva exparella i per haver mossegat un mosso d’esquadra durant la detenció, ha formalitzat aquest dimarts la seva dimissió, tot i no assistir al ple municipal on s’ha comunicat oficialment la seva decisió.

La notícia ha generat un fort impacte en un municipi de poc més de 2.000 habitants i ha obert una etapa d’incertesa institucional. La sessió plenària s’ha iniciat amb un comunicat del grup Esquerres d’Arbeca – Acord Municipal (ERC), en què es demana respecte per la privacitat de Pelegrí i pel seu dret a la presumpció d’innocència, alhora que es reitera el compromís del grup amb el poble.

Ple d'Arbeca amb una cadira buida per l'absència dels fins ara alcalde, Sergi Pelegri.

Anna Berga

Ple d'Arbeca amb una cadira buida per l'absència dels fins ara alcalde, Sergi Pelegri.

Un relleu marcat per la tensió política  

La formació republicana, que va obtenir la majoria absoluta a les darreres eleccions municipals amb 6 regidors, es veu ara obligada a gestionar una situació delicada. Francesc Roset, primer tinent d’alcalde, assumeix provisionalment les funcions d’alcaldia fins que es convoqui, a principis d’agost, un nou ple d’investidura.

Roset ha defensat davant els mitjans la presumpció d’innocència de Pelegrí, tot lamentant que “cada vegada es té menys en compte”. En línia amb el posicionament del seu grup, ha reiterat que continuaran treballant amb “fermesa i lleialtat als valors republicans i el compromís amb el programa electoral”.

D’altra banda, les formacions de l’oposició –Compromís (PSC) i Junts– han valorat positivament la decisió de dimissió. Ramón Solé, portaveu de Compromís, ha afirmat que es tracta de “la millor decisió pel municipi” i que, tot i defensar la presumpció d’innocència, la dimissió era “innegociable”. Per la seva banda, Roger Gassió, de Junts, ha destacat que la renúncia arriba després que el seu grup la demanés públicament.

Els fets que han desencadenat la renúncia  

Segons fonts policials, la detenció de Pelegrí es va produir a casa seva, després que presumptament agredís la seva exparella i s’enfrontés als Mossos d’Esquadra en el moment de l’arrest. El cas va fer un gir sobtat quan, el dissabte a la tarda, la víctima va retirar la denúncia, i l’endemà, Pelegrí va quedar en llibertat després de declarar als jutjats de Lleida.

Malgrat això, les conseqüències polítiques han estat inevitables. ERC va demanar-li que renunciés a tots els càrrecs públics, tant l’alcaldia com l’acta de conseller comarcal a les Garrigues. Tot i haver estat cap de llista d’ERC en dues legislatures consecutives, Pelegrí no era militant del partit.

Segons s’ha informat, la renúncia al consell comarcal es podria formalitzar aquest dijous, coincidint amb la celebració d’un ple ordinari al Consell de les Garrigues.

Ple en què s'ha fet pública la renúncia de l'alcalde Sergi Pelegri al càrrec.

Anna Berga

Ple en què s'ha fet pública la renúncia de l'alcalde Sergi Pelegri al càrrec.

Un nou escenari polític a Arbeca  

Amb la marxa de Pelegrí, s’obre una nova etapa a l’Ajuntament d’Arbeca. Esther Sementé, que ocupava el número 9 a la llista republicana, prendrà possessió com a nova regidora en el proper ple. L’acte d’investidura del nou alcalde està previst per a principis d’agost, mentre que el ple del cartipàs municipal es convocarà al setembre, ja amb el nou equip de govern definit.

El cas ha posat sobre la taula un debat recurrent en la política actual: com gestionar les responsabilitats públiques en contextos de presumpta violència de gènere i com garantir la presumpció d’innocència sense desatendre el clam social i institucional per la responsabilitat i la transparència.

Arbeca viu ara un moment clau, amb la mirada posada en la seva classe política i en la capacitat dels grups municipals per restaurar la confiança ciutadana i garantir l’estabilitat del consistori. La gestió d’aquest episodi marcarà, sens dubte, els pròxims mesos de la vida municipal.

Temas relacionados

Escucha en directo

En Directo COPE LLEIDA

COPE LLEIDA

Programas

Último boletín

12:00 H | 20 SEP 2025 | BOLETÍN

Boletines COPE
Tracking