Mychef porta la intel·ligència artificial a les cuines professionals des de Lleida
L'empresa de Torrefarrera presenta forns amb cocció accelerada i IA per optimitzar processos i combatre la manca de personal qualificat a l'hostaleria
Lleida - Publicado el
2 min lectura
L'empresa lleidatana Mychef, amb seu a Torrefarrera, s'ha posicionat com un referent en la fabricació de forns professionals amb una clara aposta per la tecnologia i la innovació. La companyia, que exporta a més de cinquanta països, desenvolupa solucions que integren intel·ligència artificial i cocció accelerada per donar resposta a les necessitats actuals del sector de la restauració. Així ho ha explicat la seva directora comercial i de màrqueting, Roser Gestí, en una entrevista al programa 'Herrera a COPE Lleida' amb Ricard Alvarez, realitzada amb la col·laboració de la Diputació de Lleida.
De fabricant de mobiliari a líder en forns intel·ligents
Els orígens de Mychef es remunten a fa 35 anys, sota la marca Distform, quan l'empresa es dedicava a fabricar "mobiliari d'acer per a les cuines, com taules de treball o mostradors". No va ser fins a l'any 2011 que l'empresa va evolucionar cap a Mychef amb el llançament del seu primer forn, iniciant una nova etapa centrada en els elements actius de la cuina i la tecnologia de cocció.
La revolució de la cocció: rapidesa i qualitat
En un context on la rapidesa és clau, Mychef ha centrat els seus esforços a desenvolupar tecnologies de cocció accelerada que no sacrifiquin la qualitat del producte final. La gamma Quick utilitza tecnologies d'impingement que generen aire ciclònic a la cabina per regenerar o cuinar aliments de forma molt ràpida. Aquesta solució és ideal per a "cadenes de restauració de menjar més casual, aeroports o fleques", ha explicat Gestí.
La darrera innovació és el forn QuickWave, presentat l'any passat, que és "quatre vegades més productiu que qualsevol altre forn de cocció accelerada". Aquest equip incorpora tecnologia de microones i una graella patentada. Segons la directora comercial, aquestes tecnologies "ajuden molt a poder proporcionar aquest servei amb la qualitat i la rapidesa que els negocis exigeixen".
És important trobar l'equilibri entre la rapidesa, però mantenint la qualitat"
Directora comercial i de màrqueting a Mychef
Intel·ligència Artificial per pal·liar la manca de personal
La intel·ligència artificial ja és una realitat als forns de Mychef. Models com el CookMaster, un forn mixt que combina calor, vapor i un mode mixt, incorporen un programari avançat que facilita l'operativa diària. Aquesta tecnologia s'ha convertit en "una eina molt bona per contrarestar el problema que hi ha a l'hostaleria de la manca de personal qualificat", ha afirmat Roser Gestí. Un xef pot definir una recepta, gravar-la al sistema i qualsevol operari pot executar-la de manera idèntica a qualsevol dels establiments, assegurant un "resultat estàndard i homogeni que els clients demanen".
T'assegures que sempre tindràs el resultat estàndard i homogeni que els clients demanen"
Directora comercial i de màrqueting a Mychef
L'empresa col·labora activament amb la Diputació de Lleida en esdeveniments com fires, on cedeix els seus equips per a la realització de show cookings i masterclasses. Recentment, han estat presents al Fòrum Gastronòmic de Barcelona, mostrant el funcionament dels seus forns més avançats. Gestí ha subratllat la importància d'aquestes col·laboracions per "estar a prop de l'usuari" i demostrar la facilitat d'ús i el potencial de la seva tecnologia.
Este contenido ha sido creado por el equipo editorial con la asistencia de herramientas de IA.