Alemany reivindica el torró artesà i la seva funció social enfront d'altres productes

La marca lleidatana, amb cinc generacions d'història, defensa el producte local i col·labora amb 60 persones amb discapacitat per a les seves comandes

Ferran Alemany als estudis de COPE Lleida
00:00
COPE Lleida

251204-Ferran Alemany-torrons i mel Alemany

Ricard Álvarez

Lleida - Publicado el

2 min lectura18:12 min escucha

Ferran Alemany, gerent i cinquena generació de Mel i Torrons Alemany, ha defensat en una entrevista a COPE Lleida amb Ricard Alvarez el valor del món rural i la producció artesanal. Des d'Os de Balaguer, un micropoble de la Noguera, l'empresa familiar manté la seva seu sense plans de marxar-ne com a testimoni que "des del món rural es pot". Aquesta filosofia no només busca preservar la tradició torronaire, sinó també generar un impacte positiu al territori.

Un projecte d'inclusió social

Un dels pilars del projecte d'Alemany és la seva col·laboració amb centres especials de treball. Segons ha explicat Alemany, el que va començar com una petita tasca ha esdevingut una aliança clau. Actualment, 60 persones amb discapacitació de tres centres de les terres de Lleida ajuden en processos com l'etiquetatge o la preparació de comandes. "Ens va donar a pensar que ho feien més bé que nosaltres en molts processos", ha admès. Només durant aquesta campanya, han preparat gairebé 6.500 comandes i han enganxat a mà les etiquetes de gairebé un milió d'unitats.

Ens va donar a pensar que ho feien més bé que nosaltres en molts processos

Ferran Alemany

Gerent de Mel i Torrons Alemany

Un calendari d'Advent amb ànima

Aquesta campanya també han llançat un producte innovador: un calendari d'Advent per a adults en col·laboració amb les monges clarises de Balaguer. La idea va sorgir per crear un calendari amb productes més saludables i amb un rerefons social. Les monges, que ja col·laboraven amb la marca, munten les caixes i aporten un valor afegit. "És un calendari que porta molta energia, no només la de qui el consumeix, sinó també l'entusiasme que elles hi posen", ha destacat Alemany.

El panettone, una 'espècie invasora'

Ferran Alemany també ha mostrat la seva preocupació per la competència de productes forans com el panettone. "Jo la identifico com una espècie invasora", ha afirmat, comparant la seva irrupció als supermercats amb plagues com la vespa velutina. Considera que, tot i ser productes bons, competeixen directament amb el torró tradicional al mercat local. Per això, ha fet una crida als consumidors a "apostar sobretot pels torrons de tota la vida".

Jo la identifico com una espècie invasora

Ferran Alemany

Gerent de Mel i Torrons Alemany

Enfront de les novetats i sabors arriscats d'altres marques, Alemany aposta per la tradició. "Nosaltres estem enfocats en la tradició i els sabors clàssics", ha explicat, destacant la seva pasta blanca com un tret diferencial. La clau, segons ell, rau en la qualitat de la matèria prima, com les ametlles locals i una bona mel, i en cuidar el procés. "La base és tenir el bon gènere de matèries primeres", ha conclòs.

Este contenido ha sido creado por el equipo editorial con la asistencia de herramientas de IA.

Escucha en directo

En Directo COPE LLEIDA

COPE LLEIDA

Herrera en COPE

Herrera en COPE

Con Carlos Herrera

Lunes a viernes de 06:00h a 13:00h

Programas

Último boletín

04:00 H | 04 DIC 2025 | BOLETÍN

Boletines COPE
Tracking