O CEO de Navalia, Javier Arnau, destaca o “momento doce” do sector naval e avanza os preparativos de Navalia 2026 en Vigo
O responsable da feira internacional sinala que o ciclo expansivo do naval se manterá ata 2030 e apunta á falta de man de obra como principal desafío do sector
Vigo - Publicado el
3 min lectura
Javier Arnau, CEO de Navalia, visitou os estudios de COPE Vigo para abordar a situación actual do sector naval e os preparativos en curso para a celebración da feira internacional. Arnau destacou que o sector está a vivir un “momento doce” e un ciclo moi expansivo, con contratos asegurados que garanten traballo para a gran maioría das empresas nos vindeiros anos.
A organización de Navalia xa está inmersa no “traballo de formiguiña” preparatorio para a nova edición da feira internacional do sector naval, que se celebrará en Vigo en maio de 2026. O mercado internacional é prioritario para Navalia e para os estaleiros españois, xa que o mercado nacional se considera cuberto case desde a primeira edición do evento.
Este forte momento de expansión reflíctese nun incremento significativo das encargas para as empresas do sector a nivel nacional. Arnau subliñou que este ciclo non será efémero, senón que se proxecta ata 2030 ou 2031. Un dos segmentos que máis está a impulsar esta actividade é a industria de defensa, ligado en parte ao reforzo das frotas de varios países e ao famoso compromiso da OTAN de gasto. Esta expansión abarca a construción de buques da Armada española, así como de armadas doutros países como Canadá, Australia, Reino Unido, Colombia e Perú. A industria auxiliar naval, que é quen fornece tanto a buques civís como militares, está a beneficiarse directamente deste ciclo expansivo.
Ademais da defensa, tamén hai moita demanda na construción civil, que inclúe barcos de pesca, oceanográficos, ferris e transporte marítimo de pasaxeiros e mercancías. A carga de traballo é tan elevada que algúns estaleiros xa manexan contratos con entregas programadas que se estenden ata o 2028 ou 2029, tendo en conta que a construción dun barco tarda de media un ano ou ano e pico.
A pesar do volume de traballo garantido, o CEO de Navalia identificou a dispoñibilidade de traballadores como un dos principais retos do sector. Arnau asegurou que, a día de hoxe, non hai suficientes traballadores formados para afrontar esta carga de traballo. Existe unha elevada demanda de enxeñeiros (navais, industriais e informáticos) nos estaleiros e na industria auxiliar. Aínda que Navantia centraliza moito destes proxectos (como as fragatas e os submarinos) tanto no norte (Ferrol) como no sur (Cádiz, Cartaxena), tamén hai moito traballo de enxeñaría para os estaleiros das Rías Baixas. Con todo, a maior necesidade céntrase na man de obra especializada como a calderaría, soldadores e electricistas. Moitos destes profesionais moi especializados existen, pero actualmente están a traballar noutros sectores, como a construción ou o automóbil.
Ante esta situación, é imprescindible “namorar” aos rapaces novos e conciencialos sobre o futuro que ofrece o sector. Arnau insistiu en que hai que traballar o marketing para facer ver que, por exemplo, un soldador especializado pode ter un moi bo salario e un futuro profesional garantido durante anos. O sector naval é altamente internacionalizado e ofrece perspectivas de carreira no exterior. Adicionalmente ao traballo de concienciación e de resaltar a parte emotiva de traballar en proxectos que saen da comunidade, o sector está a recorrer a políticas de contratación internacional, traendo traballadores xa formados doutros países e facilitándolles permisos de residencia e de traballo para cubrir a necesidade actual de man de obra.
Javier Arnau finalizou a súa intervención agradecendo o espazo e confirmou que haberá ocasións futuras para seguir analizando o estado do naval e os preparativos de Navalia 2026.