La digitalització del comerç s'ha accelerat i evidenciat d'una forma clara amb la pandèmia. Avui dia si no digitalitzes el teu comerç, perds moltes oportunitats de donar a conèixer el teu negoci i de venda. És obvi que el comerç de proximitat es veu més limitat en aquest aspecte i guanyen terreny les grans empreses,per aquest motiu l'ajuntament de Barcelona proposa una prova pilot per digitalitzar els comerços i millorar l'experiència de compra, BCNRetailLab. Parlarem amb la Montserrat Ballarín, egidora de comerç, mercat, consum, règim intern i hisenda.
-Si volem que el comerç de proximitat continuï amb bona salut, s'ha d'estar digitalitzat?
Efectivament, si no té totes les eines que proporciona avui dia l'internet, les noves tecnologies o la intel·ligència artificial que estan fent servir els grans comerços o grans cadenes, el comerç de proximitat ho tindrà molt difícil per sobreviure.
-Com serà aquesta prova pilot per donar un cop de mà al comerç de proximitat?
Per una banda estem ajudant a donar-se a conèixer a través de les xarxes. Aquest projecte que hem presentat és diferent, el que volem és posar a dins de cada comerç les tecnologies que ajudaran a fer que l'experiència de compra sigui més fàcil per als clients i també que el comerç aprengui a donar un millor servei.
-La intel·ligència artificial ajudaria al comerç de proximitat?
El que volem i s'ha fet una prova, és que en una botiga hi hagi càmeres que observin on s'aturen més les persones o que interessa més. La intel·ligència artificial fa que els de la botiga vagin aprenent on posar els productes o com fer les cues millor, són coses que no ens adonem quan visitem grans superfícies però hi són.